i'm Yours

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 14 July 2011

GiGiL,GeTaR,BeRTeNaNG

oN dis Day, aku nk story kat korang psl ape yg berlaku kat ofish aku ari nie, Dari smlm aku xdpt nk bertenang, Cuba untuk bertenang, tp kepala otak duk pikir gak psl apa yang akan berlaku ari ne.xde la apa sgt pun tp disbbkn pagi rabu tu aku tetiba didatangi oleh kak zal dari unit akaun ckp suh aku jadi emcee utk majlis makan ari ne.ya ampun, seyes aku mmg xde experience dlm hal2 cmne,ne kes bidan terjun namanya.tp smpt gak la wat skrip utk persediaan,yg jd mangsa utk jadi pendengar ucapan aku,spe lagi klu bkn husband aku..kekeke,bila aku suh dia tgk aku practise dan komen,dia pandang aku,kata ok je.itu je komen dia.apa yang aku buat semua ok je.time dpn laki leh la ok, maintain je,tp cuba bila2 betul2,abis hilang semua yg dibaca,rasa gigil,menggeletar kaki ne bila kat dpn tu.badan tetiba jadi sejuk,nk buang air la,pening la,apa la,mcm2 ada.ish2..xpatut2,ok2 let's +ve babeh.sejuk mungkin sbb ekon dia kuat sgt kot,nk buang air sbb mungkin aku dr pagi xbuang air gamaknya..wakaka,okey2..pg smpi ofish,aku wat biasa,rileks xpk apa,tp lps jam 9 pg,aku dh start dh pk,aduyai,aku g la kat sis maya utk minta pndpt dan pertolongan.byk kali gak la skrip aku ne diubah,byk sgt agendanya,smpi aku pun dh naik pening.tepat jam 10.30 pagi,semua staff kena naik attend meeting AGM ne.pastu dr masa 10.30 tu aku duk pk pasni turn aku lak utk control majlis,masa dlm AGM tu aku dh xconcentrate nk dgr psl AGM tu.dh je settle pemilihan AJK,aku trs naik aras 8 utk tgk apa yg patut,aku amik tmpt yg dh disediakan,praktis  jap dpn kak sary, dia kata ok..kekeke,xde org kak,leh la ne,cuba ada org jap lg,ha...xterkeluar suara aku rasa.betul kata orang,penantian itu satu penyeksaan,nk menunggu dif2 kehormat ne dtg,adoi lama rasa,smpi je VIP tu trus aku start,nk abis cpt punya psl,ada gak kesilapan aku ketika mengendalikan majlis.waktu tu aku rasa,otak aku beku seminit,xleh nk pk ape2,akhirnya selesai gak aku jadi emcee ari ne wlwpun ada silap skit.alhamdulillah..lega dan boleh bertenang dh :)

2 comments:

anor said...

ahlam tgok ok jer smlm....tp yg wat tak tahan tue terpaksa tgu lama tuk mkn....perut ahlam tika tue dah kruk2.....oh tuhan......lapar sangat....

ardini said...

ada yg waktu eja tiba2 tergagap sekejap tue,aduh gigil nk ckp ape tak tau..skrip baca ntah yg mana2 dh.hehe,tulah..VIP la lmbt,eja duk dpn rasa nk pitam dh :)