i'm Yours

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 26 July 2011

Mesti Baca dan Komen

Last week meeting, so dlm 10 lebih camtu kitaorg break sat utk minum, waktu nk minum tue,aku pun tiup la air kat dlm cawan tu supaya air cepat sejuk.pastu tetiba kak zal cakap, "eja,xbaik tiup air yg nk minum tu"..tetiba dengan tindakan refleksnya aku pun trs xjadi minum,tnya npe kak?pastu kak zal pun ckpla nape dia xbg aku minum air yg ditiup,rupa2nya ada kisah dan petua disebalik itu.kak zal kata bila aku tiup air tu akan kuar adalah karbon dioksida,pastu kita minum balik air yang ditiup tue.so dh kira mcm asid masuk blk dalam badan kita.jadi xbagus utk sistem dalaman badan kita.dh dpt satu info dan boleh sharing kat uols.

ada lagi yg bru dpt tau,

ok let's say bila kita makan kuih ke ape ke,so bnda yg last ada kat dlm piring atau pinggan tu dan orang terakhir yang mengambil kuih atau makanan tu,akan dapat suami soleh @ isteri solehah. aku xsure ne petua dari mana,tp dh msk 3 kali aku dgr, cthnya
aniza : cpt ain, amik kek tu,nti dpt suami soleh atau imam muda
ain : ngee..mmmg ain nk amik pun..kekeke
aku : klu akak amik lak cmne?akak dh kawin,nti dpt anak soleh @ solehah la ye.
aniza & ain : iyela akak :)

so apa pendapat korang psl 2 perkara kat atas?tp utk perkara yang pertama tu mmg ada tercatat dalam hadis rasullullah s.a.w,nti aku update hadis yg mana,so uols ada lagi x bnda yg menarik utk dikongsikan cmne,mna tau leh jadi amalan kita.sharing is caring..daaa :)

No comments: